MS Access

Strona Wprowadzenie do programu Microsoft Office Access 

Ta strona zapewnia szybki dostęp do biblioteki profesjonalnie zaprojektowanych szablonów baz danych, a także do baz danych, które zostały ostatnio otwarte, oraz (w przypadku połączenia z Internetem) do łączy do popularnych artykułów w witrynie Office Online.

Interfejs użytkownika Microsoft Office Fluent

Nowy interfejs użytkownika Office Fluent zawiera standardowy obszar nazywany Wstążką, w którym znajdują się grupy poleceń zorganizowane pod kątem funkcji. Wstążka zastąpiła piętrowy układ menu i pasków narzędzi występujących w starszych wersjach programu Access.

Za pomocą Wstążki interfejsu użytkownika Office Fluent można szybciej znajdować grupy powiązanych poleceń. Jeśli na przykład trzeba utworzyć formularz lub raport, należy użyć jednego z poleceń dostępnych na karcie Tworzenie. Nowy projekt ułatwia znajdowanie potrzebnych poleceń i odkrywanie funkcji, których dawniej można było nie zauważyć. Polecenia są bardziej dostępne, co oznacza, że nie giną w głębi struktur menu i nie trzeba zapamiętywać ich położenia. Nowy interfejs użytkownika Office Fluent charakteryzuje się poniższymi kluczowymi funkcjami:

Karty poleceń — na kartach są wyświetlane polecenia często używane razem, aby można było znaleźć potrzebne polecenia w odpowiednim momencie.

Karty poleceń kontekstowych — karta poleceń pojawiająca się w zależności od kontekstu — obiektu, z którym się w danej chwili pracuje, lub realizowanego zadania. Karta poleceń kontekstowych zawiera polecenia, które najprawdopodobniej okażą się przydatne.

Galerie — nowe formanty, które pozwalają na wyświetlanie podglądu stylu lub opcji, aby można było zobaczyć rezultaty przed wprowadzeniem zmiany. Galerie są powszechnie stosowane w interfejsie pakietu Microsoft Office 2007.

Pasek narzędzi Szybki dostęp — jeden standardowy pasek narzędzi wyświetlany na Wstążce, który daje dostęp za pomocą jednego kliknięcia do najpotrzebniejszych poleceń, takich jak Zapisz i Cofnij.

Okienko nawigacji 

W tym okienku są wyszczególnione wszystkie obiekty w obecnie otwartej bazie danych oraz jest w nim zapewniony łatwy dostęp do tych obiektów. Za pomocą okienka nawigacji można uporządkować obiekty według typu, daty utworzenia, daty modyfikacji, powiązanych tabel (na podstawie zależności obiektów) lub w utworzonych przez siebie grupach niestandardowych. Okienko nawigacji można łatwo zwinąć, aby zajmowało niewiele miejsca, ale nadal było dostępne. Okienko nawigacji zastąpiło okno bazy danych, które było używane w wersjach programu Access starszych niż program Access 2007.

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl